Obchodní podmínky


 

Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky ("Podmínky") upravují práva a povinnosti kupujících a prodávajícího (obchodní společnost LEMON trade, s.r.o. se sídlem Družstevná 849, 027 43 Nižná) v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím E-shopu na našich základních webových stránkách:

https://gabionylemon.sk/, https://gabionylemon.cz/, https://gabionylemon.pl/, https://gabionylemon.com/, https://gabionenlemon.de/, https://plotylemon.cz/, https://plotylemon.sk/

Všechny informace o zpracování vašich osobních údajů jsou obsaženy v zásadách zpracování osobních údajů, které najdete zde.

Jak určitě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti nás a vás. Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu vašeho nákupu na našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda přednost před těmito Podmínkami. Tyto obchodní podmínky se přiměřeně vztahují i na všechny ostatní smlouvy uzavřené na dálku a dohodnuté individuálně (například přes e-mail).

Článek I.

Některé definice

  • Cena je finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
  • Cena za dopravu je finanční částka, kterou budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
  • Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
  • DPH je daň z přidané hodnoty podle platných právních předpisů nebo bez této daně, pokud jste plátcem DPH;
  • E-shop je internetový obchod provozovaný Prodávajícím, na kterém probíhá nákup Zboží;
  • Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
  • Objednávka je neodvolatelný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Prodávajícím;
  • Zboží tvoří podle našeho E-shopu, pokud není uvedeno jinak: gabionové ploty, gabionové koše, gabionové sítě, plotové panely, doplňky – montážní prvky, gabionové květináče, výdřevy, bránky a brány, podhrabové desky, pletiva, vyvýšené záhony, plotové sloupky;
  • Uživatelský účet je účet zřízený na základě Kupujícím uvedených údajů, který umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených smluv;
  • Prodávající email [email protected] / [email protected] / [email protected] / [email protected], telefonní číslo +421 910 156 643 / +420 723 090 974 / +48 574 266 630 / +421 902 224 433, právními předpisy označovaný jako prodávající v případě, že kupujícím je podnikatel nebo obchodník, pokud kupujícím je fyzická osoba spotřebitel;
  • Spotřebitel je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praktice nekoná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání;
  • Kupující je osoba nakupující na E-shopu, právními předpisy označována jako kupující nebo spotřebitel podle toho, zda kupující koná jako fyzická osoba, spotřebitel nebo podnikatel;
  • Smluvní strany jsou Prodávající a Kupující (Spotřebitel);
  • Smlouva je kupní smlouva dohodnutá na základě řádně vyplněné Objednávky zaslané prostřednictvím E-shopu, a je uzavřena v okamžiku, kdy Kupující od Prodávajícího obdrží potvrzení Objednávky.

Článek II.

Všeobecná ustanovení A POUPLÁNÍ

  1. Koupě Zboží přes webové rozhraní E-shopu se řídí těmito Podmínkami.

  2. Při nákupu Zboží je Kupující povinen poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytl při objednání Zboží, bude Prodávající považovat za správné a pravdivé.

Článek III.

Uzatvření smlouvy

  1. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku. Smlouva je uzavřena v den, kdy Kupujícímu dojde od Prodávajícího doručení potvrzení Objednávky.

  2. Abychom mohli uzavřít Smlouvu, je nutné, aby Kupující na E-shopu vytvořil návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:

a) Pokud je Kupující fyzická osoba, spotřebitel (soukromá osoba – nepodnikatel), jde o: jméno a příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo, emailovou adresu;

b) Pokud je Kupující fyzická osoba (podnikatel), jde o: jméno, příjmení a dodatek obchodního názvu (pokud máte v názvu dodatek obchodního názvu), adresu místa podnikání nebo adresu provozovny, adresu místa doručení zboží, pokud je odlišná od adresy místa podnikání nebo provozovny, IČO, DIČ, IČ DPH (pokud jste plátcem DPH), telefonní číslo, emailovou adresu;

c) Pokud je Kupující právnická osoba (s.r.o., a.s., k. s., v.o.s., družstvo, nadace, obec, škola, sdružení a jiné), jde o: obchodní název, adresu sídla nebo adresu provozovny, adresu místa doručení zboží, pokud je odlišná od adresy sídla nebo provozovny, IČO, DIČ, IČ DPH (pokud jste plátcem DPH). Identifikační údaje Kupujícího uvedené v objednávce v souladu s čl. III. bod 2., písmena a)-c) jsou považovány za fakturační údaje.

d) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označuje Kupující Zboží, o které má zájem, tlačítkem "Přidat do košíku");

e) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, DPH, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně s DPH, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě vámi zvoleného Zboží a způsobu jeho doručení;

f) Identifikační údaje Kupujícího slouží zejména k tomu, aby Prodávající mohl doručit objednané Zboží. Objednávka Kupujícího dále obsahuje základní údaje podle vybraného druhu Zboží (např. způsob montáže, výšku plotu či povrchovou úpravu a podobně).

g) Během tvorby návrhu Objednávky může Kupující až do okamžiku jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly stisknutím tlačítka "Objednat s povinností platby" Kupující Objednávku vytvoří. Před stisknutím tlačítka musí Kupující ještě potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami a se zpracováním osobních údajů. V opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zaškrtávací políčko. Po stisknutí tlačítka v zeleném poli "Objednat s povinností platby" budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu. Pokud se Kupující při zadávání fakturačních údajů zmýlí nebo si není jistý, zda zadal správné fakturační údaje, je povinen neprodleně kontaktovat Prodávajícího, a to nejpozději následující pracovní den se žádostí o opravu poskytnutých fakturačních údajů. V případě, že Kupující i přes chybu v fakturačních údajích nevyužije lhůtu následujícího pracovního dne k odstranění nedostatků v poskytnutých fakturačních údajích a trvá na opravě faktury a příslušných dokladů, oprava bude možná maximálně do 15. dne v měsíci následujícím po měsíci, v němž byla faktura s chybně poskytnutými fakturačními údaji dodána (viz datum dodání na faktuře) a bude mu účtován administrativní poplatek ve výši 30,00 € s DPH. Po uvedeném 15. dni v měsíci již nebude možné fakturační údaje měnit.

h) Objednávku Kupujícího Prodávající potvrdí co nejdříve po tom, kdy bude Prodávajícímu doručena, a to zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Podmínky v znění účinném ke dni uzavření Smlouvy tvoří nedílnou součást Smlouvy.

i) Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jde zejména o situace, kdy Zboží není dostupné. V případě, že nastane jakýkoli důvod, proč Prodávající Objednávku nepotvrdí, je Prodávající povinen kontaktovat Kupujícího a zaslat Kupujícímu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy bude nová nabídka Kupujícím písemně (elektronicky) potvrzena.

j) V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, zejména v důsledku technické chyby, Prodávající není povinen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, že Kupující obdržel potvrzení Objednávky a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takovém případě Prodávající neprodleně kontaktuje Kupujícího a zašle nabídku na uzavření nové Smlouvy v změněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. V případě, že novou nabídku Prodávajícího Kupující nepotvrdí ani v lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Cenně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či je navíc číslice.

k) V okamžiku uzavření Smlouvy podle bodu 1. tohoto článku vzniká Kupujícímu závazek na zaplacení Celkové ceny.

l) V případě, že má Kupující zřízený Uživatelský účet, může Kupující uskutečnit Objednávku prostřednictvím tohoto uživatelského účtu. I v takovém případě má však Kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost vyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není nutné opakovaně vyplňovat identifikační údaje.

Článek IV.

Uživatelský účet

  1. Na základě registrace v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.

  2. Výhodou uživatelského účtu je, že Kupující má všechny objednávky a ostatní dokumenty na jednom místě. Navíc Kupující nemusí přes svůj uživatelský účet opakovaně vyplňovat identifikační údaje.

  3. Při registraci Uživatelského účtu je povinností Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.

  4. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k zneužití údajů Kupujícího, nenese za uvedené Prodávající žádnou odpovědnost.

  5. Uživatelský účet je osobní a Kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetími osobami.

  6. Uživatelský účet může Prodávající zrušit v případě porušení povinnosti Kupujícím vyplývající z uzavřené Smlouvy.

  7. Uživatelský účet nemusí být dostupný neustále, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení ze strany Prodávajícího.

Článek V.

Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva

  1. Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu objednávky, a tedy ve smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve smlouvě. V rámci návrhu objednávky je rovněž uvedena cena za dopravu, případně podmínky dopravy.

  2. Celková cena je uvedena včetně DPH nebo bez DPH, v závislosti na tom, zda je kupující plátcem DPH. Celková cena je včetně všech poplatků stanovených zvláštními právními předpisy.

  3. Platbu celkové ceny je prodávající oprávněn požadovat po uzavření smlouvy a před předáním zboží. Úhradu celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:

a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby zašle prodávající kupujícímu v rámci potvrzení objednávky.

b) Platební kartou.

c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení zboží proti předání zboží.

d) V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru přímo u prodávajícího. V hotovosti je možné hradit zboží při převzetí u prodávajícího. V případě platby v hotovosti při osobním odběru je celková cena splatná při převzetí zboží.

  1. Faktura bude vystavena a vytisknuta a fyzicky přiložena k objednanému zboží.

  2. Vlastnické právo k zboží přechází na kupujícího až dnem zaplacení celkové ceny za zboží a převzetí zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku uskutečnění platby.

Článek VI.

Dodací podmínky, přechod nebezpečí a náhodného zhoršení zboží

  1. Zboží prodávající doručí kupujícímu způsobem podle volby kupujícího, a to následovně:

a) Osobní odběr přímo v naší prodejně: Ul. Družstevní 849, 027 43 Nižná nebo

b) Doručení prostřednictvím prodávajícího nebo dopravních společností Geis, GLS.

  1. Zboží je možné doručit i do zahraničí.

  2. Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a od zvoleného způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude kupujícímu oznámena v potvrzení objednávky. Minimální doba dodání jsou tři dny. Maximální doba dodání je 6–8 týdnů od potvrzení objednávky, pokud není uvedeno jinak.

  3. V případě osobního odběru na provozovně vždy o možnosti vyzvednutí zboží informuje prodávající kupujícího prostřednictvím e-mailu.

  4. Při přebírání zboží od dopravce nebo od prodávajícího je povinností kupujícího zkontrolovat zboží a v případě jakéhokoli poškození tuto skutečnost bezodkladně oznámit dopravci a prodávajícímu.

  5. Zboží je kupující povinen převzít na dohodnutém místě a čase. Pokud si doručované zboží kupující podle předchozí věty nevyzvedne, e-mailem prodávající oznámí, na kterém místě si může kupující zboží vyzvednout (včetně lhůty na jeho převzetí) nebo zboží na základě písemné žádosti kupujícího zaslané nejpozději do 14 dnů od doby, kdy měl zboží převzít, opětovně prodávající doručí, přičemž se kupující zavazuje uhradit všechny náklady spojené s opětovným doručením zboží. V případě, že kupující poruší svou povinnost převzít zboží, s výjimkou případů podle bodu 4 tohoto článku podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží doručit. Zároveň to, že zboží kupující nevyzvedne, není odstoupením od smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud kupující zboží nevyzvedne ani v dodatečné lhůtě, vzniká prodávajícímu právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy. Pokud se prodávající rozhodne právo na odstoupení využít, je odstoupení účinné v den, kdy bude odstoupení prodávajícímu doručeno. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na náhradu vzniklé škody v podobě skutečných nákladů na pokus o doručení zboží, případně dalšího nároku na náhradu škody či ušlého zisku, pokud vznikne.

  6. Pokud je z důvodů vzniklých na straně prodávajícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení uvedených nákladů prodávající zašle na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve smlouvě, a to se splatností do 14 dnů od doručení e-mailu.

  7. Nebezpečí škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího v okamžiku, kdy zboží kupující převezme. V případě, že zboží kupující nevyzvedne, s výjimkou případů podle bodu 4 tohoto článku podmínek, přechází na kupujícího nebezpečí náhodného zhoršení zboží v okamžiku, kdy kupující měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí zboží nedošlo. Přechod nebezpečí a náhodného zhoršení zboží znamená, že od tohoto okamžiku nese všechny důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží kupující.

  8. V případě, že nebude prodávající schopen zboží dodat v určené lhůtě od potvrzení objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.

  9. Například u gabionových sítí, pokud je hodnota objednávky kupujícího do 500 €, prodávající je odešle kurýrem do 5-15 pracovních dnů. U objednávky gabionových košů nad 500 € poskytne prodávající kupujícímu dovoz zboží rozvozem ZDARMA do 15 pracovních dnů. To se ale netýká systému PRAKTIK a PREMIUM. Co se týká plotového systému PREMIUM, tento se vyrábí individuálně (na míru pro každého kupujícího) a následně se žárově zinkuje v externí zinkovně, jeho dodací doba je přibližně v rozmezí 4 – 6 týdnů. Plotový systém PRAKTIK se prodávající snaží mít na skladě a je připraven k okamžitému odběru.

  10. V případě, že doba doručení zboží je delší než maximální doba podle bodu 3 tohoto článku podmínek, je prodávající povinen o tom kupujícího informovat, zejména prostřednictvím informace o orientační době dostupnosti zboží uveřejněné na E-shopu a zasláním zvláštního e-mailu se žádostí o potvrzení, že kupující bere na vědomí novou dodací lhůtu zboží. Pokud nebude kupující s novou dodací lhůtou souhlasit, má právo od smlouvy odstoupit.

Článek VII.

Práva z odpovědnosti za vady

  1. Úvodní ustanovení k odpovědnosti za vady

a) Prodávající je povinen dodat Zboží v požadované kvalitě, množství a bez vad.

b) Prodávající odpovídá za vady, které má Zboží při jeho převzetí, pokud se jedná o vady, které nevznikly v důsledku přepravy od externího dopravce nebo pozdější nesprávné montáže.

c) Obecná záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí Zboží Kupujícím.

d) Pokud dojde k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží Kupujícím.

e) Práva Kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud je Kupující neuplatní během záruční doby.

f) Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí a náhodného zhoršení Zboží podle Článku VI. těchto Podmínek je Zboží bez vad, zejména že:

  • má vlastnosti, které si Prodávající dohodl s Kupujícím, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které byly uvedeny při popisu Zboží, případně takové, které lze vzhledem k povaze Zboží očekávat;

  • je vhodné pro účely, které byly uvedeny u Zboží nebo pro účely, které jsou pro tento typ Zboží obvyklé;

  • je v odpovídající kvalitě a kvantitě;

  • splňuje požadavky, které jsou na něj kladeny zvláštními právními předpisy;

  • není zatíženo právy třetích stran.

  1. Podmínky uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace)

a) Při převzetí Zboží je Kupující povinen Zboží důkladně prohlédnout a zkontrolovat. V případě zjištění zjevných vad (např. mechanického poškození) je Kupující povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem dle bodu 3 tohoto Článku. Na později uplatněnou reklamaci z důvodu zjevných vad na Zboží, včetně vady spočívající v neúplnosti Zboží, není Prodávající povinen brát ohled.

b) Právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté vady) musí Kupující uplatnit způsobem dle bodu 3 tohoto Článku bez zbytečného odkladu po zjištění vady na Zboží, nejpozději však do uplynutí záruční doby.

c) Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady Zboží. Právo z odpovědnosti za vady nemůže Kupující uplatnit zejména na vady způsobené chybnou montáží, opotřebením, mechanickým poškozením, používáním Zboží v nevhodných podmínkách apod. Za chybnou montáž se považuje zejména montáž v rozporu s montážním návodem uveřejněným na našem webovém sídle. Odkaz na montážní návod je zde: https://gabionylemon.sk/montazne-navody/ / https://gabionylemon.cz/stranka/montazni-navody / https://gabionylemon.pl/strona/instrukcje-montazu.

d) Kupující není oprávněn uplatnit právo z odpovědnosti za vadu v případě, že o vadu věděl před převzetím Zboží, případně byl na tuto vadu Prodávajícím písemně upozorněn.

  1. Uplatnění práva z odpovědnosti za škodu (reklamace)

a) V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek podle bodu 2 tohoto Článku, je Kupující oprávněn takovou vadu Prodávajícímu oznámit a uplatnit práva z odpovědnosti za vady (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy Prodávajícího (korešpondenční): Družstevná 849, 027 43 Nižná nebo (mailovou): [email protected] / [email protected] / [email protected] / [email protected]. Po doručení reklamace Prodávající neprodleně vydá potvrzení o vyřízení vady, tj. potvrzení o přijetí reklamace (dále jen „Potvrzení“) Kupujícímu. Potvrzení obsahuje kromě identifikace Prodávajícího a Kupujícího také požadovaný způsob a datum vyřízení reklamace včetně popisu reklamovaného Zboží. Pro reklamaci může Kupující využít i vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím.

b) V oznámení o uplatnění reklamace Kupující uvede popis vady Zboží a identifikační údaje, včetně e-mailu, na který má zájem dostat vyrozumění o způsobu vyřízení reklamace, a rovněž uvede, který z nároků z odpovědnosti za vady, specifikovaných v bodech 4. až 9. Článku VIII. těchto Podmínek si uplatňuje;

c) Při uplatnění reklamace předloží Kupující Prodávajícímu doklad o koupi Zboží (fakturu), a to za účelem prokázání jeho koupi;

d) Za den zahájení reklamačního řízení se považuje den doručení vadného Zboží Prodávajícímu spolu s příslušnými údaji a doklady dle písmene b) a c) tohoto bodu Podmínek. Pokud je podání Kupujícího, kterým si uplatňuje reklamaci, neúplné (zejména nečitelný, nejasný, nezrozumitelný, neobsahuje požadované dokumenty apod.), písemně, e-mailem nebo telefonicky si Prodávající vyžádá od Kupujícího doplnění podané reklamace. V tomto případě reklamační řízení začne v den doručení doplněného/opraveného podání Kupujícím;

e) Pokud Kupující neprovádí doplnění podané reklamace v souladu s písm. d) tohoto bodu Podmínek bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 10 dní od doručení výzvy Prodávajícího podle písm. d) tohoto bodu Podmínek, bude Prodávající považovat takové podání Kupujícího za neopodstatněné.


Článek VIII.

Vyřízení reklamace

  1. Na základě rozhodnutí Kupujícího, které Kupující uplatňuje (podle bodů 4. až 9. tohoto článku Podmínek), Prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo v složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dní ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména pokud je nutné provést složité technické posouzení stavu Zboží, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.

  2. Po určení způsobu vyřízení reklamace, reklamaci vyřídí Prodávající ihned, v odůvodněných případech později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má Kupující právo odstoupit od Smlouvy nebo má právo na výměnu Zboží za nové, pokud je to možné.

  3. O vyřízení reklamace vydá Prodávající reklamační protokol, a to nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace. O vyřízení reklamace Prodávající informuje Kupujícího prostřednictvím e-mailu nebo jiným vhodným způsobem. V případě, že bude reklamace uznána, zašle Prodávající opravené Zboží Kupujícímu nebo Zboží vymění za nové Zboží, nebo vrátí zaplacenou Cenu Zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.

  4. Pokud jde o vadu, kterou může Prodávající odstranit, má Kupující právo, aby byla vada bezplatně, včas a řádně odstraněna.

  5. Místo odstranění vady může Kupující požadovat výměnu Zboží, nebo pokud se vada týká pouze součásti Zboží, výměnu této součásti, a to v případech, kdy tím nevzniknou Prodávajícímu nepřiměřené náklady vzhledem k Ceně Zboží nebo závažnosti vady.

  6. Místo odstranění vady Zboží může Kupující žádat výměnu Zboží za Zboží bez vad, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné potíže.

  7. Pokud jde o vadu Zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby Zboží mohl Kupující řádně užívat jako Zboží bez vady, má Kupující právo na výměnu Zboží nebo má právo odstoupit od Smlouvy. Stejné práva přísluší Kupujícímu, pokud jde o odstraňitelné vady, ale Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě Zboží nebo pro větší počet vad tento řádně užívat.

  8. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má Kupující právo na přiměřenou slevu z Ceny Zboží.

  9. Reklamaci vyřídí Prodávající předáním opraveného Zboží, výměnou Zboží, vrácením Ceny Zboží, vyplacením přiměřené slevy z Ceny Zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění (Zboží) nebo odůvodněným zamítnutím reklamace.

  10. Uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady a reklamace Zboží se řídí ustanoveními Občanského zákoníku, zákonem č. 108/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“). V případě, že Zboží kupujete přes náš e-shop jako podnikatel v souladu s § 2 odst. 2 Obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb. ve znění pozdějších předpisů, vztahují se na Vás při uplatnění zodpovědnosti za vady přiměřeně ustanovení o kupní smlouvě podle tohoto právního předpisu. Při uzavírání kupní smlouvy podnikatelem podle tohoto bodu se na ustanovení kupní smlouvy vztahují přednostně ustanovení Obchodního zákoníku.

Článek IX.

Odstoupení od smlouvy

  1. K odstoupení od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho začátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně v dalších ustanoveních Podmínek, v nichž je možnost odstoupení výslovně uvedena.

  2. V případě, že jste spotřebitel, tedy osoba kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, máte v souladu s ustanovením § 20 Zákona o ochraně spotřebitele právo odstoupit od Smlouvy bez uvedení důvodu v lhůtě 30 dní ode dne převzetí Zboží. V případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná tato lhůta plynout až dnem dodání poslední části Zboží, a v případě, že jsme uzavřeli Smlouvu, na základě které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, začíná plynout dnem dodání první dodávky. Od Smlouvy můžete odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem (zejména zasláním e-mailu nebo dopisu na Naše adresy uvedené při Našich identifikačních údajích). Pro odstoupení můžete využít i vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který naleznete na konci tohoto dokumentu.

  3. Ani jako spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, když je předmětem Smlouvy:

a) Zboží, jehož Cena závisí na pohybu cen na finančním trhu nezávislých na Naší vůli a může k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;

b) Zboží, které bylo vyrobeno podle Vašich speciálních požadavků, které bylo vyrobeno na míru pro Vás nebo Zboží určené speciálně pro jednoho spotřebitele;

c) Zboží v uzavřeném obalu, který byl z obalu vyňat a z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů jej není vhodné vrátit;

    1. Lhůta na odstoupení podle čl. 2 Podmínek se považuje za zachovanou, pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.

    2. V případě odstoupení od Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 30 dní ode dne účinnosti odstoupení na účet, z něhož byla připsána, případně na účet zvolený v odstoupení od Smlouvy. Suma však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či prokážete, že došlo k jeho odeslání zpět Nám.

    3. V případě odstoupení od Smlouvy podle čl. 2 Podmínek jste povinni v lhůtě do 30 dní od odstoupení Nám Zboží zaslat, předat Zboží Nám nebo Nám pověřené osobě k převzetí Zboží, přičemž nesete náklady na vrácení Zboží k Nám. Lhůta je zachována, pokud bylo Zboží odevzdáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty. Vy máte naopak nárok na to, aby jsme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale pouze v rozsahu odpovídajícím nejlevnějšímu způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží nabízeli. 

    4. Za škodu odpovídáte v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co nám Zboží bude vráceno, a splatnost vyúčtované částky je 30 dní. V případě, že jsme Vám ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započítat vůči Vaší pohledávce na vrácení Ceny.

    5. My jsme oprávněni odstoupit od Smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti Zboží nebo z důvodů vyšší moci, nebo pokud ani při vynaložení veškerého našeho úsilí, které lze od nás spravedlivě požadovat, nejsme schopni Vám Zboží dodat v lhůtě určené těmito Podmínkami. V těchto případech jsme povinni Vás o této skutečnosti bez zbytečného odkladu informovat a vrátit Vám již zaplacenou Celkovou cenu za Zboží, a to v lhůtě 30 dní od dne oznámení o odstoupení od Smlouvy. Zaplacenou Celkovou cenu za Zboží Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste Celkovou cenu zaplatil Vy, přičemž tím není dotčeno právo se s Vámi dohodnout na jiném způsobu vrácení platby, pokud v souvislosti s tím Vám nebudou účtovány žádné další poplatky.

    6. Od Smlouvy jsme oprávněni odstoupit také v případě, pokud jste Zboží nevyzvedl do 5 pracovních dnů od dne, kdy Vám vznikla povinnost Zboží převzít.


Článek X.

Podávání podnětů a stížností

Alternativní řešení sporů s Kupujícími spotřebiteli:

a) Kupující spotřebitel má právo obrátit se na Prodávajícího se žádostí o nápravu vybavení reklamace, a to prostřednictvím e-mailu zaslaného na: [email protected] / [email protected] / [email protected] / [email protected], pokud mezi smluvními stranami vznikne spor z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady nebo pokud se Kupující spotřebitel domnívá, že Prodávající (v tomto případě tzv. obchodník) porušil jeho práva. Pokud Prodávající odpoví na žádost Kupujícího spotřebitele zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dní od jejího odeslání, má Kupující spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen „Subjekt“) podle zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, v platném znění (dále jen „Zákon o alternativním řešení sporů“);

b) Subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 Zákona o alternativním řešení sporů a jejich seznam je zveřejněn na stránkách Ministerstva hospodářství SR:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

c) Návrh může Kupující - spotřebitel podat způsobem určeným podle § 12 Zákona o alternativním řešení sporů;

d) Dále má Kupující - spotřebitel právo zahájit mimosoudní řešení sporů online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webových stránkách:
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

Článek XI.

Závěrečná ustanovení

    1. Pokud má smluvní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím mezinárodní prvek (tedy například pokud budeme zasílat Zboží mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právem České republiky. Pokud je kupujícím Spotřebitel, není tímto ujednáním dotčeno žádné právo vyplývající z příslušných právních předpisů České republiky nebo Evropské unie.

    2. Při uzavírání kupní smlouvy podnikatelem jako kupujícím přes e-shop se na ustanovení kupní smlouvy vztahují přednostně ustanovení Obchodního zákoníku, pokud před tímto právním předpisem nemají přednost jiné obecně závazné právní předpisy vztahující se na koupi Zboží na dálku.

    3. Všechnu písemnou korespondenci si smluvní strany doručují elektronickou poštou. E-mailová adresa Prodávajícího je uvedena v identifikačních údajích Kupujícího na začátku těchto Podmínek. Prodávající bude doručovat korespondenci na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo prostřednictvím níž došlo ke kontaktování Prodávajícího.

    4. Smlouvu lze měnit pouze na základě vzájemné písemné dohody. Prodávající je oprávněn změnit a doplnit tyto Podmínky. Tato změna se však nedotkne již uzavřených Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. O změně bude Kupující informován pouze v případě, že má vytvořený Uživatelský účet (aby tuto informaci Kupující měl v případě, že bude objednávat nový Zboží). Změna těchto podmínek však nezakládá právo na výpověď, protože nejde o Smlouvu, kterou by bylo možné z povahy Smlouvy vypovědět), nebo pokud Prodávající má na základě Smlouvy dodávat Zboží pravidelně a opakovaně. Informace o změně Prodávající zašle na e-mailovou adresu Kupujícího po nabytí účinnosti těchto změn. Pokud od Kupujícího do 30 dní od zaslání informace o změně neobdrží Prodávající výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se nové podmínky součástí Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží následující po účinnosti změny. Výpovědní doba je v tomto případě dva (2) měsíce.

    5. V případě vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie, provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), nenese Prodávající odpovědnost za škodu způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci nebo nepředvídatelnými událostmi, a pokud tento stav trvá déle než 10 dní, mají smluvní strany právo od Smlouvy odstoupit.

    6. Součástí Podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.

    7. Smlouva včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Prodávajícího. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím Objednávky dostane Kupující e-mailem, a tedy bude mít vždy přístup k Smlouvě i bez součinnosti Prodávajícího. Prodávající doporučuje vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.

    8. Na činnost Prodávajícího se nevztahují žádné kodexy chování podle Zákona o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů.

    9. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 1. 11. 2024.

 

Příloha č. 1 – Formulář pro reklamaci
Adresát: ……………………………

Uplatnění reklamace

Titul, jméno a příjmení:
Adresa bydliště:
E-mailová adresa:
Číslo objednávky a faktury:
Datum objednání:
Datum převzetí zboží:
Zboží, které je reklamováno (název, kód zboží, množství):
Popis a rozsah vad zboží:

Jako zákazník prodávajícího požaduji, aby moje reklamace byla vyřízena následujícím způsobem:

Přál/a bych si vrátit peníze na bankovní účet (IBAN) / jiným způsobem

Přílohy:
Datum:
Podpis:

Vyplňte reklamační formulář online →


Příloha č. 2 – Formulář na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku

Prodávající (Obchodník):

(Zákazník doplní údaje z faktury)

LEMON trade, s.r.o. se sídlem Družstevná 849, Nižná, PSČ: 027 43, IČO: 50 753 673, zapsaná v OR SR Okresního soudu Žilina, vložka č. 67304/L, odd. Sro,

Webová stránka: https://gabionylemon.cz, telefonní kontakt: +420 723 090 974 , e-mailová adresa: [email protected]

Číslo faktury: …………………………………………………

Kupující (spotřebitel):

Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů*: …………………………………………………

Adresa (město, ulice, č., PSČ) spotřebitele/spotřebitelů*: …………………………………………………………………………………………………………

Telefon: …………………………………………………

E-mail: …………………………………………………

Číslo účtu, na který požaduji vrácení peněz: …………………………………………………

Tímto oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy uzavřené na dálku v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami, přičemž předmětem této smlouvy je následující zboží:

Číslo zboží Název zboží Vrácené množství
     
     

Datum objednání Zboží / datum přijetí Zboží*: …………………………

Podpis spotřebitele/spotřebitelů* (pokud je tento formulář podáván v listinné podobě) …………………………

Datum odeslání tohoto oznámení o odstoupení …………………………


*Nehodící se přeškrtněte.

© 2025 GabionyLemon.cz | Umisťování obsahu na jiné stránky, jeho rozšiřování tiskem a jinými médii podléhá autorským právům a je možné pouze s písemným souhlasem firmy LEMON trade s.r.o.

Vytvořilo FúúDobre

Bezpečná platba

Visa, Maestro, MasterCard, Google Trusted Store