Všeobecné obchodní podmínky
Tyto všeobecné obchodní podmínky ("Podmínky") upravují práva a povinnosti kupujících a prodávajícího (obchodní společnost LEMON trade, s.r.o. se sídlem Družstevná 849, 027 43 Nižná) v rámci smluvních vztahů uzavřených prostřednictvím E-shopu na našich základních webových stránkách:
https://gabionylemon.sk/, https://gabionylemon.cz/, https://gabionylemon.pl/, https://gabionylemon.com/, https://gabionenlemon.de/, https://plotylemon.cz/, https://plotylemon.sk/
Všechny informace o zpracování vašich osobních údajů jsou obsaženy v zásadách zpracování osobních údajů, které najdete zde.
Jak určitě víte, komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí, že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti nás a vás. Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co jsme si společně schválili v rámci procesu vašeho nákupu na našem E-shopu, bude mít tato konkrétní dohoda přednost před těmito Podmínkami. Tyto obchodní podmínky se přiměřeně vztahují i na všechny ostatní smlouvy uzavřené na dálku a dohodnuté individuálně (například přes e-mail).
Článek I.
Některé definice
Článek II.
Všeobecná ustanovení A POUPLÁNÍ
Koupě Zboží přes webové rozhraní E-shopu se řídí těmito Podmínkami.
Při nákupu Zboží je Kupující povinen poskytnout Prodávajícímu všechny informace správně a pravdivě. Informace, které Kupující poskytl při objednání Zboží, bude Prodávající považovat za správné a pravdivé.
Článek III.
Uzatvření smlouvy
Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu. Odesláním Objednávky Kupující souhlasí s využitím prostředků komunikace na dálku. Smlouva je uzavřena v den, kdy Kupujícímu dojde od Prodávajícího doručení potvrzení Objednávky.
Abychom mohli uzavřít Smlouvu, je nutné, aby Kupující na E-shopu vytvořil návrh Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a) Pokud je Kupující fyzická osoba, spotřebitel (soukromá osoba – nepodnikatel), jde o: jméno a příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo, emailovou adresu;
b) Pokud je Kupující fyzická osoba (podnikatel), jde o: jméno, příjmení a dodatek obchodního názvu (pokud máte v názvu dodatek obchodního názvu), adresu místa podnikání nebo adresu provozovny, adresu místa doručení zboží, pokud je odlišná od adresy místa podnikání nebo provozovny, IČO, DIČ, IČ DPH (pokud jste plátcem DPH), telefonní číslo, emailovou adresu;
c) Pokud je Kupující právnická osoba (s.r.o., a.s., k. s., v.o.s., družstvo, nadace, obec, škola, sdružení a jiné), jde o: obchodní název, adresu sídla nebo adresu provozovny, adresu místa doručení zboží, pokud je odlišná od adresy sídla nebo provozovny, IČO, DIČ, IČ DPH (pokud jste plátcem DPH). Identifikační údaje Kupujícího uvedené v objednávce v souladu s čl. III. bod 2., písmena a)-c) jsou považovány za fakturační údaje.
d) Informace o nakupovaném Zboží (na E-shopu označuje Kupující Zboží, o které má zájem, tlačítkem "Přidat do košíku");
e) Informace o Ceně, Ceně za dopravu, DPH, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o Ceně s DPH, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě vámi zvoleného Zboží a způsobu jeho doručení;
f) Identifikační údaje Kupujícího slouží zejména k tomu, aby Prodávající mohl doručit objednané Zboží. Objednávka Kupujícího dále obsahuje základní údaje podle vybraného druhu Zboží (např. způsob montáže, výšku plotu či povrchovou úpravu a podobně).
g) Během tvorby návrhu Objednávky může Kupující až do okamžiku jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po provedení kontroly stisknutím tlačítka "Objednat s povinností platby" Kupující Objednávku vytvoří. Před stisknutím tlačítka musí Kupující ještě potvrdit seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami a se zpracováním osobních údajů. V opačném případě nebude možné Objednávku vytvořit. K potvrzení a souhlasu slouží zaškrtávací políčko. Po stisknutí tlačítka v zeleném poli "Objednat s povinností platby" budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu. Pokud se Kupující při zadávání fakturačních údajů zmýlí nebo si není jistý, zda zadal správné fakturační údaje, je povinen neprodleně kontaktovat Prodávajícího, a to nejpozději následující pracovní den se žádostí o opravu poskytnutých fakturačních údajů. V případě, že Kupující i přes chybu v fakturačních údajích nevyužije lhůtu následujícího pracovního dne k odstranění nedostatků v poskytnutých fakturačních údajích a trvá na opravě faktury a příslušných dokladů, oprava bude možná maximálně do 15. dne v měsíci následujícím po měsíci, v němž byla faktura s chybně poskytnutými fakturačními údaji dodána (viz datum dodání na faktuře) a bude mu účtován administrativní poplatek ve výši 30,00 € s DPH. Po uvedeném 15. dni v měsíci již nebude možné fakturační údaje měnit.
h) Objednávku Kupujícího Prodávající potvrdí co nejdříve po tom, kdy bude Prodávajícímu doručena, a to zprávou odeslanou na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím. Podmínky v znění účinném ke dni uzavření Smlouvy tvoří nedílnou součást Smlouvy.
i) Mohou nastat i případy, kdy Prodávající nebude moci Objednávku potvrdit. Jde zejména o situace, kdy Zboží není dostupné. V případě, že nastane jakýkoli důvod, proč Prodávající Objednávku nepotvrdí, je Prodávající povinen kontaktovat Kupujícího a zaslat Kupujícímu nabídku na uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy bude nová nabídka Kupujícím písemně (elektronicky) potvrzena.
j) V případě, že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně chybná Cena, zejména v důsledku technické chyby, Prodávající není povinen Kupujícímu Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě, že Kupující obdržel potvrzení Objednávky a tedy došlo k uzavření Smlouvy. V takovém případě Prodávající neprodleně kontaktuje Kupujícího a zašle nabídku na uzavření nové Smlouvy v změněné podobě oproti Objednávce. Nová Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Kupující nabídku potvrdí. V případě, že novou nabídku Prodávajícího Kupující nepotvrdí ani v lhůtě 3 dnů od jejího odeslání, je Prodávající oprávněn od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu v Cenně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u jiných prodejců nebo chybí či je navíc číslice.
k) V okamžiku uzavření Smlouvy podle bodu 1. tohoto článku vzniká Kupujícímu závazek na zaplacení Celkové ceny.
l) V případě, že má Kupující zřízený Uživatelský účet, může Kupující uskutečnit Objednávku prostřednictvím tohoto uživatelského účtu. I v takovém případě má však Kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost vyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není nutné opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
Článek IV.
Uživatelský účet
Na základě registrace v rámci E-shopu může Kupující přistupovat do svého Uživatelského účtu.
Výhodou uživatelského účtu je, že Kupující má všechny objednávky a ostatní dokumenty na jednom místě. Navíc Kupující nemusí přes svůj uživatelský účet opakovaně vyplňovat identifikační údaje.
Při registraci Uživatelského účtu je povinností Kupujícího uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k zneužití údajů Kupujícího, nenese za uvedené Prodávající žádnou odpovědnost.
Uživatelský účet je osobní a Kupující není oprávněn umožnit jeho využívání třetími osobami.
Uživatelský účet může Prodávající zrušit v případě porušení povinnosti Kupujícím vyplývající z uzavřené Smlouvy.
Uživatelský účet nemusí být dostupný neustále, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení ze strany Prodávajícího.
Článek V.
Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva
Cena je vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu objednávky, a tedy ve smlouvě. V případě rozporu mezi cenou uvedenou u zboží v rámci E-shopu a cenou uvedenou v návrhu objednávky se uplatní cena uvedená v návrhu objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve smlouvě. V rámci návrhu objednávky je rovněž uvedena cena za dopravu, případně podmínky dopravy.
Celková cena je uvedena včetně DPH nebo bez DPH, v závislosti na tom, zda je kupující plátcem DPH. Celková cena je včetně všech poplatků stanovených zvláštními právními předpisy.
Platbu celkové ceny je prodávající oprávněn požadovat po uzavření smlouvy a před předáním zboží. Úhradu celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:
a) Bankovním převodem. Informace pro provedení platby zašle prodávající kupujícímu v rámci potvrzení objednávky.
b) Platební kartou.
c) Dobírkou. V takovém případě dojde k platbě při doručení zboží proti předání zboží.
d) V hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru přímo u prodávajícího. V hotovosti je možné hradit zboží při převzetí u prodávajícího. V případě platby v hotovosti při osobním odběru je celková cena splatná při převzetí zboží.
Faktura bude vystavena a vytisknuta a fyzicky přiložena k objednanému zboží.
Vlastnické právo k zboží přechází na kupujícího až dnem zaplacení celkové ceny za zboží a převzetí zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžiku uskutečnění platby.
Článek VI.
Dodací podmínky, přechod nebezpečí a náhodného zhoršení zboží
a) Osobní odběr přímo v naší prodejně: Ul. Družstevní 849, 027 43 Nižná nebo
b) Doručení prostřednictvím prodávajícího nebo dopravních společností Geis, GLS.
Zboží je možné doručit i do zahraničí.
Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a od zvoleného způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží bude kupujícímu oznámena v potvrzení objednávky. Minimální doba dodání jsou tři dny. Maximální doba dodání je 6–8 týdnů od potvrzení objednávky, pokud není uvedeno jinak.
V případě osobního odběru na provozovně vždy o možnosti vyzvednutí zboží informuje prodávající kupujícího prostřednictvím e-mailu.
Při přebírání zboží od dopravce nebo od prodávajícího je povinností kupujícího zkontrolovat zboží a v případě jakéhokoli poškození tuto skutečnost bezodkladně oznámit dopravci a prodávajícímu.
Zboží je kupující povinen převzít na dohodnutém místě a čase. Pokud si doručované zboží kupující podle předchozí věty nevyzvedne, e-mailem prodávající oznámí, na kterém místě si může kupující zboží vyzvednout (včetně lhůty na jeho převzetí) nebo zboží na základě písemné žádosti kupujícího zaslané nejpozději do 14 dnů od doby, kdy měl zboží převzít, opětovně prodávající doručí, přičemž se kupující zavazuje uhradit všechny náklady spojené s opětovným doručením zboží. V případě, že kupující poruší svou povinnost převzít zboží, s výjimkou případů podle bodu 4 tohoto článku podmínek, nemá to za následek porušení povinnosti prodávajícího zboží doručit. Zároveň to, že zboží kupující nevyzvedne, není odstoupením od smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím. Pokud kupující zboží nevyzvedne ani v dodatečné lhůtě, vzniká prodávajícímu právo od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy. Pokud se prodávající rozhodne právo na odstoupení využít, je odstoupení účinné v den, kdy bude odstoupení prodávajícímu doručeno. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na náhradu vzniklé škody v podobě skutečných nákladů na pokus o doručení zboží, případně dalšího nároku na náhradu škody či ušlého zisku, pokud vznikne.
Pokud je z důvodů vzniklých na straně prodávajícího zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je povinností kupujícího nahradit prodávajícímu náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení uvedených nákladů prodávající zašle na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou ve smlouvě, a to se splatností do 14 dnů od doručení e-mailu.
Nebezpečí škody na zboží přechází z prodávajícího na kupujícího v okamžiku, kdy zboží kupující převezme. V případě, že zboží kupující nevyzvedne, s výjimkou případů podle bodu 4 tohoto článku podmínek, přechází na kupujícího nebezpečí náhodného zhoršení zboží v okamžiku, kdy kupující měl možnost zboží převzít, ale z důvodů na straně kupujícího k převzetí zboží nedošlo. Přechod nebezpečí a náhodného zhoršení zboží znamená, že od tohoto okamžiku nese všechny důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením zboží kupující.
V případě, že nebude prodávající schopen zboží dodat v určené lhůtě od potvrzení objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.
Například u gabionových sítí, pokud je hodnota objednávky kupujícího do 500 €, prodávající je odešle kurýrem do 5-15 pracovních dnů. U objednávky gabionových košů nad 500 € poskytne prodávající kupujícímu dovoz zboží rozvozem ZDARMA do 15 pracovních dnů. To se ale netýká systému PRAKTIK a PREMIUM. Co se týká plotového systému PREMIUM, tento se vyrábí individuálně (na míru pro každého kupujícího) a následně se žárově zinkuje v externí zinkovně, jeho dodací doba je přibližně v rozmezí 4 – 6 týdnů. Plotový systém PRAKTIK se prodávající snaží mít na skladě a je připraven k okamžitému odběru.
V případě, že doba doručení zboží je delší než maximální doba podle bodu 3 tohoto článku podmínek, je prodávající povinen o tom kupujícího informovat, zejména prostřednictvím informace o orientační době dostupnosti zboží uveřejněné na E-shopu a zasláním zvláštního e-mailu se žádostí o potvrzení, že kupující bere na vědomí novou dodací lhůtu zboží. Pokud nebude kupující s novou dodací lhůtou souhlasit, má právo od smlouvy odstoupit.
Článek VII.
Práva z odpovědnosti za vady
a) Prodávající je povinen dodat Zboží v požadované kvalitě, množství a bez vad.
b) Prodávající odpovídá za vady, které má Zboží při jeho převzetí, pokud se jedná o vady, které nevznikly v důsledku přepravy od externího dopravce nebo pozdější nesprávné montáže.
c) Obecná záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí Zboží Kupujícím.
d) Pokud dojde k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží Kupujícím.
e) Práva Kupujícího z odpovědnosti za vady Zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud je Kupující neuplatní během záruční doby.
f) Prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí a náhodného zhoršení Zboží podle Článku VI. těchto Podmínek je Zboží bez vad, zejména že:
má vlastnosti, které si Prodávající dohodl s Kupujícím, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které byly uvedeny při popisu Zboží, případně takové, které lze vzhledem k povaze Zboží očekávat;
je vhodné pro účely, které byly uvedeny u Zboží nebo pro účely, které jsou pro tento typ Zboží obvyklé;
je v odpovídající kvalitě a kvantitě;
splňuje požadavky, které jsou na něj kladeny zvláštními právními předpisy;
není zatíženo právy třetích stran.
a) Při převzetí Zboží je Kupující povinen Zboží důkladně prohlédnout a zkontrolovat. V případě zjištění zjevných vad (např. mechanického poškození) je Kupující povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem dle bodu 3 tohoto Článku. Na později uplatněnou reklamaci z důvodu zjevných vad na Zboží, včetně vady spočívající v neúplnosti Zboží, není Prodávající povinen brát ohled.
b) Právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté vady) musí Kupující uplatnit způsobem dle bodu 3 tohoto Článku bez zbytečného odkladu po zjištění vady na Zboží, nejpozději však do uplynutí záruční doby.
c) Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady Zboží. Právo z odpovědnosti za vady nemůže Kupující uplatnit zejména na vady způsobené chybnou montáží, opotřebením, mechanickým poškozením, používáním Zboží v nevhodných podmínkách apod. Za chybnou montáž se považuje zejména montáž v rozporu s montážním návodem uveřejněným na našem webovém sídle. Odkaz na montážní návod je zde: https://gabionylemon.sk/montazne-navody/ / https://gabionylemon.cz/stranka/montazni-navody / https://gabionylemon.pl/strona/instrukcje-montazu.
d) Kupující není oprávněn uplatnit právo z odpovědnosti za vadu v případě, že o vadu věděl před převzetím Zboží, případně byl na tuto vadu Prodávajícím písemně upozorněn.
a) V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek podle bodu 2 tohoto Článku, je Kupující oprávněn takovou vadu Prodávajícímu oznámit a uplatnit práva z odpovědnosti za vady (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu nebo dopisu na adresy Prodávajícího (korešpondenční): Družstevná 849, 027 43 Nižná nebo (mailovou): [email protected] / [email protected] / [email protected] / [email protected]. Po doručení reklamace Prodávající neprodleně vydá potvrzení o vyřízení vady, tj. potvrzení o přijetí reklamace (dále jen „Potvrzení“) Kupujícímu. Potvrzení obsahuje kromě identifikace Prodávajícího a Kupujícího také požadovaný způsob a datum vyřízení reklamace včetně popisu reklamovaného Zboží. Pro reklamaci může Kupující využít i vzorový formulář poskytovaný Prodávajícím.
b) V oznámení o uplatnění reklamace Kupující uvede popis vady Zboží a identifikační údaje, včetně e-mailu, na který má zájem dostat vyrozumění o způsobu vyřízení reklamace, a rovněž uvede, který z nároků z odpovědnosti za vady, specifikovaných v bodech 4. až 9. Článku VIII. těchto Podmínek si uplatňuje;
c) Při uplatnění reklamace předloží Kupující Prodávajícímu doklad o koupi Zboží (fakturu), a to za účelem prokázání jeho koupi;
d) Za den zahájení reklamačního řízení se považuje den doručení vadného Zboží Prodávajícímu spolu s příslušnými údaji a doklady dle písmene b) a c) tohoto bodu Podmínek. Pokud je podání Kupujícího, kterým si uplatňuje reklamaci, neúplné (zejména nečitelný, nejasný, nezrozumitelný, neobsahuje požadované dokumenty apod.), písemně, e-mailem nebo telefonicky si Prodávající vyžádá od Kupujícího doplnění podané reklamace. V tomto případě reklamační řízení začne v den doručení doplněného/opraveného podání Kupujícím;
e) Pokud Kupující neprovádí doplnění podané reklamace v souladu s písm. d) tohoto bodu Podmínek bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do 10 dní od doručení výzvy Prodávajícího podle písm. d) tohoto bodu Podmínek, bude Prodávající považovat takové podání Kupujícího za neopodstatněné.